måndag 27 augusti 2012

Utmaning

Jag gillar att utmana mig själv med olika projekt och dagens inlägg är ett exempel på ett sådant. I min garderob hade jag tre tunikor i en modell som jag gillade och jag ville testa om det gick att sy en likadan utifrån samma mönster...

Det är fortfarande tre tunikor i min garderob men en av dessa har numera blivit utbytt. Efter lite beslutsångest klippte jag sönder en av dem, använde delarna som mönster och sydde en ny tunika i samma modell.
Slutresultatet blev bra, den nya tunikan har till och med en bättre passform än föregångaren! Det kommer säkerligen bli fler av samma modell framöver, bara jag hittar något roligt tyg att sy i.





Tyg: Violtyg från Znok Design.

Mönster: Tunika från Sisters storlek XS/S.

1 kommentar:

  1. Jag känner igen det där tyget... Varför känner jag igen det tyget?

    K

    SvaraRadera