lördag 12 januari 2013

Ett UFO har äntligen landat





Nu i början av året städade jag äntligen upp i min syhörna (välbehövligt!) och avslutade i samma veva äntligen ett gammalt UFO som blivit liggandes utklippt alldeles för länge.

Bland sybloggare talas det ofta om UFO:n, vilket är en förkortning för unfinished object. Jag håller gärna på med flera plagg på en och samma gång och är expert på att konstant ha ett par påbörjade, halvfärdiga projekt liggande. För det mesta blir de klara inom loppet av en vecka eller två (eller möjligen tre...) men i vissa fall blir de liggande vääldigt länge och så var det med den här luvtröjan till Lill-Fia. Alla delarna var utklippta trodde jag men bakstycket var försvunnet. Först trodde jag att den biten låg någonstans i röran i min min syhörna men efter att städningen var klar kunde jag konstatera att så inte var fallet. Jag måste helt enkelt ha glömt att klippa ut bakstycket för hur jag än letade fanns det ingenstans!

En eftermiddag när resten av familjen inte var hemma passade jag på att klippa ut den sista biten och sy tröjan. Sömnaden gick jättesmidigt och en liten stund senare var tröjan färdig.Från början skulle muddarna och fodret i luvan bli guloranga men det kändes som om det skulle bli lite väl mycket kontrast och därför fick det i slutänden bli en matchning med ceriserosa istället.

Det söta astronauttyget kommer från Liandlo, muddväven från Stoff&Stil och fodret i luvan från Ohlssons tyger. Tröjan är sydd i storlek 2 år men den är rymlig i modellen och kommer förhoppningsvis räcka ett bra tag. Mönstret är detsamma som till de här två tröjorna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar