tisdag 26 mars 2013

Set till Lill-Fia

När jag beställde tyget till de här tajtsen tänkte jag att de skulle matcha bra till klänningen i samma inlägg. När paketet med tyger kom insåg jag att färgerna i tajtsen även skulle passa bra tillsammans med ett annat tyg i samma leverans, nämligen medaljongtyget i grönt med papegojor. Efter lite funderande bestämde jag mig för att sy två olika överdelar till tajtsen, en med kort och en med lång ärm för att kunna använda dem så mycket som möjligt. 




Tunikamönstret är i storlek 104 och kommer från det senaste numret av Ottobre Design. Båda tygerna kommer från ZnokDesign.  Det blev en rolig utmaning att kanta halsringningen och ärmarna med jerseytyg klippt på längden, det händer inte alltför ofta men efter lite pyssel blev jag nöjd med resultatet.

1 kommentar: