torsdag 21 november 2013

Tygbyte






Bus har vuxit ur nästan alla långärmade tröjorna jag sydde till honom förra vintern och ett av mina senaste projekt har därför varit att fylla på tröjhyllan i hans garderob. Totalt har det blivit fyra stycken tröjor och här är den första av dem.

Det jättefina tyget med naturmotiv köpte en vän förra året på syfestivalen i Älvsjö samtidigt som jag köpte ett liknande tyg i färg i samma monter (kommer tyvärr inte ihåg vilken). Vi ville båda gärna ha båda tygerna så vi gjorde ett byte och delade det vi köpt i hälften så att det blev så. Stjärntyget kommer från JNY Design och muddväven från Stoff&Stil.

Mönstret är storlek 140 och från Ottobre Design.

1 kommentar:

  1. Vad fint det blev! Nu måste jag genast sy något till mitt bustroll av biten jag fick. Kram!

    SvaraRadera