söndag 23 februari 2014

Ute i god tid

 
 
Förutom de kortärmade tröjorna i de föregående inläggen har det också blivit en kortärmad sommarklänning till Lill-Fia sydd på sistone. Ja, jag vet att det fortfarande är ett bra tag kvar till sol och värme men ibland blir det bara så när man kikar bland tygerna på tyghyllan i garderoben...
 
Jag och en sykompis köpte tillsammans en bit av det här tyget i höstas och även om jag gillar tyget skarpt så har jag haft lite svårt att komma på vad jag skulle hitta på med det. Från början tänkte jag mig en t-shirt till Lill-Fia men kom sedan på att det nog skulle räcka till en sommarklänning och så blev det i slutänden. Tyvärr blev fotot halvknasigt och klänningen ser jättesned ut i nederkanten men det är den inte i verkligheten.  
 
 
Tyg: Jerseytyg från Liandlo, muddväv från Stoff&Stil.
 
Mönster: eget i storlek 116.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar