lördag 26 april 2014

När saker och ting går fel

Ibland blir saker och ting inte alls som man har tänkt sig.. Ibland blir saker och ting inte alls bra.. Klänningen i dagens inlägg är ett strålande exempel på detta.

Förra sommaren sydde jag en minikrea singoallaklänning till Lill-Fia och när jag nu skulle sy en variant på den hittade jag inte mönstret med alla storlekar så det slutade med att jag improviserade lite och förstorade mönstret jag använde förra sommaren. Tanken var god och det brukar fungera att göra så - men den här gången blev det inte bra. Klänningen är supervid, vidare än en "vanlig" singoallaklänning eftersom originalmönstret hade resår insytt i midjan, och ärmarna är supertajta. Jag mindes att ärmarna var tajta och därför hoppade jag också över resåren i ärmsluten. Jag tyckte att jag tog till bredden på ärmarna men tydligen inte för de blev, trots ändringarna, jättetajta.

Allt som allt ett mindre lyckat resultat och det återstår att se hur mycket klänningen blir använd i sommar - eller om det går att ändra modellen på något bra sätt. Fototyget är iallafall jättefint så det vore synd om den inte kom till användning. Jag får ta mig en funderare och hitta på något..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar