måndag 23 juni 2014

Vart tog sommaren vägen?!

 
I väntan på sommarvärmen.. Det är slutet av juni, 11 grader och småregnigt ute. Sommaren och sommarvärmen känns konstigt avlägsen just nu men förhoppningsvis vänder det snart så att de somriga linnena i dagens blogginlägg snart får komma till användning.

I vintras passade jag på att köpa ett blåblommigt trikåtyg på rea. När tyget kom gillade jag det bättre än väntat och ångrade nästan att jag inte hade köpt den rödblommiga varianten också. Lyxproblemet löste sig sedan när jag på syfestivalen fyndade en lagom stor stuvbit av den rödblommiga varianten. Till att börja med tänkte jag sy en mamma-barn matchning till mig och Lill-Fia men efter lite funderande slutade det med att det blev två stycken linnen till mig själv istället.
 
 

 
 
Mönster:
Eget mönster storlek S.
 
Tyg:
Blommiga jerseytyger från Liandlo samt vit muddväv från Stoff&Stil. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar