tisdag 15 juli 2014

Ett enkelt projekt som drog ut på tiden



Dagens inlägg är ett gammalt projekt som äntligen blivit avslutat. Jag ritade av mönstret hos en vän i slutet av januari, klippte ut bitarna någon vecka efter det i en tygbit jag hade över och som jag kunde testsy modellen i, och började sy någon gång i slutet av februari. Allt gick bra ända tills jag skulle sy fast ena ärmen och av misstag råkade få med mig bakstycket på tröjan i overlocken så att det blev ett 2 cm jack i halsringningen bak. Inte bra...

Tröjan blev sedan liggandes tills för några veckor sedan då jag ringade ur halsen lite mer (gjorde inget med facit i hand) och sydde färdigt tröjan. Tröjan passade jättebra och det är en bra basmodell så det kommer säkerligen bli fler tröjor i denna modell framöver.

Mönster:
Ottobre CW303, storlek S

Tyg:
Stuvbit från Ohlssons tyger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar