lördag 15 september 2012

Bilar, bilar, bilar...






För ett tag sedan beställde jag ett stuvpaket från Strömming Design och jag blev såå glad när jag hämtade det!!  Samtliga tyger hade jag tidigare funderat på att beställa utan att det blev av och bland annat fanns ett härligt biltyg i velour med, och dessutom i precis lagom mängd så att det precis räckte till en luvtröja i storlek 104 till Lill-Fia. Perfekt! :-) Mönstret till luvtröjan kommer från Ottobre Design, nr 1/2012.

Det var många moment att sy och lite pyssel att få dragkedjan snyggt på plats (har inte sytt den här typen av dragkedja förut och det underlättade inte direkt att tyget är stretchigt..) men till slut blev det färdigt och jag är på det stora hela nöjd med slutresultatet. Det enda jag inte är helt nöjd med är storleken.. Jag valde att gå upp en storlek och sy den i storlek 104 så att den skulle räcka länge, men den är inte alls stor utan sitter precis lagom nu. Trevligt att den passar bra men inte riktigt vad jag hade tänkt mig.

2 kommentarer:

  1. Diana (Alex mamma)3 oktober 2012 kl. 09:16

    Åhhh....jag kunde såklart inte vänta...sprang in på din blogg direkt :-)
    Du är så SUPERDUKTIG på att sy så att jag blir grön av avund! Jättefina kläder! Lyckans dina fina barn som får gå i dem!

    SvaraRadera