söndag 7 oktober 2012

Jag tycker att det är jätteroligt att sy barnkläder men...

...eftersom jag också gillar att pyssla i största allmänhet händer det ibland att det dyker upp diverse små sidoprojekt i den här bloggen. Idag är det dags för två sådana. I slutet av sommaren åkte jag iväg på en längre tågresa och drog då igång ett lite lagom stickprojekt, nämligen ett par mönstrade vintervantar till mig själv. De har varit färdigstickade en tid men legat i lådan med ofästa garntrådar. Nu är de äntligen klara och får vara med här i bloggen.



När Bus fick syn på mitt stickprojekt ville han först lära sig sticka själv men nöjde sig sedan med löftet att jag skulle sticka ett par vantar till honom också. När jag frågade honom om önskemål om färg ville han först ha ett par likadana som jag hade stickat till mig själv men detta var inget alternativ eftersom dessa endast fanns i vuxenstorlek och när jag då frågade igen blev svaret att vantarna skulle vara gula. Jag letade i garnbutiken men hittade inget gult garn i passande kvalitet så det fick istället bli ett melerat garn.



Trots att vantarna inte blev gula blev Bus väldigt nöjd med slutresultatet och de två sista önskemålen lyckades jag iallafall uppfylla: 1) Att vantarna skulle vara märkta med Lill-Fia&Bus lappar och 2) Att vantarna skulle vara färdiga tills på tisdag (idag är det söndag).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar