fredag 3 maj 2013

Gästinlägg

När Lill-Fia var runt ett år sydde jag en västklänning (tunika) i rymlig storlek 92 till henne i brun velour med detaljer i ett jättehärligt brunt elefanttyg från Jofotex. Planen var att hon skulle växa i den så småningom och att jag tills dess skulle hinna sy ett par matchande tajts och en matchande tröja i samma bruna elefanttyg. Sommaren kom och gick. Fixande i trädgården och hemma kom i vägen och klänningen hamnade i garderoben så länge. Tyvärr blev den sedan urväxt innan de matchande kläderna blev sydda och den hann därför aldrig komma till användning. Typiskt!!


För en tid sedan lämnade jag in kläder på en klädbytardag i stan, däribland den här klänningen eftersom den var helt ny och aldrig använd. Den blev såld och jag tänkte inte mer på det förrän häromdagen när den helt plötsligt dök upp i Fyndigt&Fiffigts nätbutik. För er som inte vet det är Fyndigt&Fiffigt en liten second hand affär som säljer begagnade barnkläder och barnsaker både i butik här i Uppsala och på nätet. Deras hemsida hittar ni här, kika gärna in på den.

I samband med detta kom jag och Bodil som äger butiken i kontakt med varandra och jag blev tillfrågad om jag ville skriva ett gästinlägg i butikens blogg. Jätteroligt och självklart ville jag det! Inlägget hittar ni här.




1 kommentar:

  1. Nu har du sytt sådära mycket igen! Och vad kul att få gästblogga en sväng :-) Men nu måste du fortsätta sy, det tror jag bestämt *blink blink*

    Kram K

    SvaraRadera