fredag 30 december 2011

Det bidde ingen tröja...

...det bidde en pyjamas istället.
Som bekant blir inte alltid saker och ting som man har tänkt sig och så var det med det här projektet. Jag som aldrig tidigare har varit det minsta sugen på att sy en pyjamas bläddrade snabbt förbi de sidorna i det senaste numret av Ottobre när jag fick tidningen. Nu i mellandagarna tänkte jag att jag skulle sy en långärmad tröja med raglanärm till Bus och letade efter ett nytt mönster att testa. Fick då syn på mönstret till pyjamaströjan och tänkte att jag testar det.

Och det gjorde jag. Jag blev riktigt nöjd med slutresultatet bortsett från en enda liten detalj...det såg verkligen ut som en pyjamaströja!!! Absolut inget fel med det - det var ju trots allt ett mönster till just en sådan - MEN det var ju inte det jag hade tänkt mig... Efter lite funderande slutade det med att jag sydde matchande byxor till och nu har Bus fått en ny pyjamas i storlek 122. Bokstavstyget kommer från Mjuka tyger och så även det blå interlocktyget. Bus älskar sin nya pyjamas och jag är också, bortsett från någon liten detalj, ganska nöjd med slutresultatet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar