lördag 31 december 2011

Sniglar och rådjur

Årets sista inlägg... Gott nytt år allesammans!!

I början av hösten sydde jag två stycken nya tröjor i storlek 92 till Lill-Fia för att fylla på garderoben till förskolestarten. En med sniglar och en med rådjur, båda tygerna från Znokdesign. Muddväv och lila tyg från tyggömmorna hemma. Mönster från Ottobre Design 1/2008.

Nästa gång jag använder det här mönstret ska jag komma ihåg att göra några små ändringar i det, eftersom modellen blev lite väl bred för min smak. Med den vidden blev tröjorna snarare storlek 98 och det bekräftades när min vänninas dotter 3½ år provade den ena tröjan och vi kunde konstatera att den satt förvånansvärt bra.. Nu ett halvår senare har jag plockat fram tröjorna och börjat använda dem. De är fortfarande lite rymliga men funkar bra och Lill-Fia är jättefin i dem.


I samma veva blev det också en rådjurströja till Bus. Jag blev jätteförtjust i rådjurstyget när det kom och köpte lite av båda färgerna för att göra en syskonmatchning. Från början hade jag tänkt att Bus skulle få tröjan i vitt och Lill-Fia den i grönt men Bus blev så förtjust i det gröna rådjurstyget att det fick bli tvärtom istället. Modellen nedan är från Ottobre Design 4/2011.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar