söndag 25 december 2011

Luvtröjor till Lill-Fia

Jag har alltid gillat att sy och pyssla. I våras blev jag inspirerad av att börja sy kläder till barnen och det resulterade snabbt i renovering av min gamla symaskin (välbehövligt eftersom backen inte fungerade och det inte gick att använda tvillingnål utan att den direkt bröts av) och inköp av både en overlockmaskin och massor med roliga tyger.

Tidigare har jag kikat i och inspirerats av andras sybloggar och tänkte nu också börja blogga själv, först och främst för att dokumentera mina syprojekt. Till en början kommer jag att lägga ut tidigare projekt som blivit färdiga och allteftersom fylla på med nya. 

Under sommaren sydde jag tre stycken luvtröjor till Lill-Fia, två av dem ser ni här. Båda är i samma storlek (1 år) och mönstret kommer från ett gammalt nummer av Allt om handarbete. Svamptyget kommer från Mjuka tyger och det underbara djungelvelourtyget från JNY Design. Muddväv från Ohlssons och rött trikåfoder från tyggömmorna hemma.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar