lördag 4 februari 2012

I väntan på tvillingnål

...blir det till att visa ett gammalt syprojekt. Jag håller på med flera projekt just nu och är jättesugen på att slutföra dem MEN tyvärr gick tvillingnålen av i torsdags. Min sista tvillingnål. En beställning, som bland annat inkluderade olika sorters symaskinsnålar, gjordes tidigare samma kväll men det hjälper tyvärr inte långt innan paketet har kommit. Så temat just nu är att klippa ut och sy så gott det går, i den mån det går, utan tvillingnål.

Mönstret till den här tröjan till Bus kommer från ett tidigare nummer av Ottobre. Tyget från Stoff och stil. Gillar kombinationen brunt och vitt, tycker att det blir riktigt fräscht. Mitt första försök med v-ringning gick över förväntan och jag är nöjd. 


Bäst just nu:
1) Träning ger färdighet. Jag börjar bli bättre och bättre på att sy halskanter med tvillingnål.
2) Jag har äntligen kommit mig för att beställa nya namnlappar, åtminstone den ena varianten.

Sämst just nu:
1) Min onda lilltå - tänk vad det kan göra ont när man råkat slå i den!!
2) Det måste vara min nuvarande brist på tvillingnålar, vilket känns som ett riktigt i-lansproblem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar