torsdag 2 februari 2012

Får och UFO

Ikväll har jag hållit på med tre stycken projekt: en fårklänning till Lill-Fia, en verktygströja till Bus och - hör och häpna - fortsatt lite på en klänning till Fia-Lotta, dvs till mig själv. Får se hur det sistnämnda går...fortsättning följer..

Klänningen till Lill-Fia syddes i fårtyget från Ohlssons tyger - trots att jag tidigare inte alls varit särskilt förjust i dessa. Någon enstaka gång har jag funderat lite på att kanske köpa det röda fårtyget men ett spontaninfall i affären häromdagen slutade med att jag mot all odds kom hem med det gula... Detta trots att jag själv egentligen inte är så förtjust i senapsgult heller men det blev bra i slutänden. Jag känner mig mycket mer positiv nu när klänningen är klar, jag tror att färgen kommer att bli jättefin på Lill-Fia som klär i starka färger. Mönstret är Minikrea storlek 92/98.



Verktygströjan är det som i blogg-världen brukar kallas för ett UFO (=unfinished object). Allting var färdigt  förutom halsmudden som tog knappt tio minuter att klippa ut och sy fast men trots det fastnade tröjan på hyllan i evigheter och det dröjde innan det blev gjort. Tyget kommer från Znokdesign och mönstret är Ottobre CW301 rak modell, storlek 122.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar