torsdag 5 juli 2012

Dinosaurier

Bus älskar fortfarande dinosaurier och rabblar långa dinosaurienamn på löpande band. Jag har tidigare sytt två stycken långärmade tröjor till honom i dinosaurietyget från Znokdesign som är en klar favorit.
Nu till sommaren blev det ytterligare en tröja, den här gången i en kortärmad variant med muddväv i halsringningen. Från början hade jag tänkt att det skulle vara kantband i halsen men råkade sedan sy ihop båda axelsömmarna utan att tänka mig för och då fick det bli muddväv istället. Är inte helt nöjd med slutresultatet och ångrar mig lite nu i efterhand, borde ha sprättat ena axeln och sytt dit ett kantband istället..
Ja, ja, Bus är nöjd och glad över tröjan och det är trots allt det allora viktigaste.


Mönster: Storlek 128 från förra sommarens Ottobre Design. Jag tycker dock att tröjan satt lite väl tajt, kanske måste jag gå upp en storlek nästa gång?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar