måndag 2 juli 2012

Singoallavariant


Med två sykvällar på raken har det äntligen blivit lite mer sytt. Och nu har jag äntligen också hittat kameran som var på villovägar så att jag kan börja blogga om de färdiga syprojekten. :-)

Dagens inlägg är en variant på singoallaklänningsmönstret från Minikrea med lite vidare, puffigare ärmar upptill och lite smalare nedtill. Dels var jag sugen på att testa en ny variant på det mönstret men den egentliga anledningen var tygbrist. Av någon anledning så räckte inte tyget till den "vanliga" långärmade varianten och då fick jag för mig att jag skulle testa den här varianten med söm på ärmen och smalare ärmar för att tyget skulle räcka. Tanken var god men det visade sig dessvärre - trots att jag skarvade och lade en söm på den övre delen av ärmen - att tyget inte räckte till den varianten heller... Det saknades en nästan fånigt liten bit, i storleksordningen 15x15 cm eller något i den stilen.Kändes lite typiskt och det fick bli en kompletteringsbeställning hos Znokdesign eftersom jag - tur i oturen - ändå skulle beställa några andra saker därifrån.

Med lite försening är nu klänningen äntligen klar. Provade den på Lill-Fia och hon var jättefin i de starka färgerna. Funderar på lila matchande velourleggings till. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar