tisdag 24 juli 2012

Stjärnjeans







Jag har tidigare inte alls varit sugen på att sy jeans till barnen eftersom det finns såpass många bra modeller att köpa i affären. Jag ändrade mig dock när det senaste numret av Ottobre Design dök upp i brevlådan och jag fick syn på mönstret på fritidsbyxorna. Ett stjärnmönstrat denimtyg som blivit liggandes alldeles för länge i gömmorna kom äntligen till användning och det blev ett par jeans i storlek 128 till Bus.Efter "viss" justering av resåren i midjan blev passformen jättebra och jag är väldigt nöjd med resultatet.

Tyg: Stjärnmönstrad denim från Stoff&Stil.

Bäst just nu: Sömnaden flöt - bortsett från resåren i midjan - jättesmidigt och resultatet blev bra. Sommar och ledighet, härlig semester. :-) En underbar familj inklusive två härliga (men intensiva) barn som busar hemma i trädgården och har roligt tillsammans.

Mindre bra just nu: Vädret - var är sommaren?? Mina Lill-Fia&Bus lappar är slut (igen!) men nya är beställda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar