söndag 1 januari 2012

Syträff

Häromkvällen hade jag och en vän en syträff. Till min vän (du vet vem du är) vill jag säga: Tack för en jättetrevlig kväll, hoppas att vi kan hitta ett nytt datum snart igen! :-)

Förutom pyjamasen till Bus som jag redan bloggat om så blev det också ett par mjukisbyxor med fickor och en tröja till honom, båda i storlek 122. Det var första gången jag sydde ett par mjukisbyxor med fickor, det var enklare än jag trodde och resultatet blev bra så det blir säkerligen fler par sydda framöver. :-) Byxorna är i mörkblå velour, eventuellt från Ohlssons tyger, och muddväven är också därifrån. Mönstret är från en gammal Ottobre. Tröjan är sydd i det fina stadstyget från Strömming Design med blå muddväv från Ohlssons tyger och mönstret är CW301 från Ottobre. Både jag och Bus blev riktigt nöjda med setet och som en bonus matchar tröjan och byxan varandra jättebra.



3 kommentarer:

  1. Så fint med det randiga på byxorna! Fint med fickor :)

    SvaraRadera
  2. Kommentaren var från mig. Kram, c

    SvaraRadera
  3. Det blir nog en till träff snart! :-)

    SvaraRadera