tisdag 10 januari 2012

Små grodorna, små grodorna...

Jag måste erkänna att jag har varit lite kluven till grodtygerna från Znokdesign och inte riktigt kunna bestämma mig för vad jag tycker om dem. Ända tills nu. Jag kikade på dem på hemsidan och klämde på dem på sysfestivalen utan att det blev något tyg inköpt. Nu när Znok hade rea på grodtygerna passade jag på och beställde en dryg halvmeter av varje. Och när paketet kom gjorde de succé här hemma...
Lill-Fia älskade dem från första stund och kilade överlycklig omkring med grodtyget i ett fast grepp i famnen. Bus försökte vid ett tillfälle ta det bruna grodtyget ifrån henne, eftersom det var han som skulle få en tröja utav det, varvid sura miner uppstod och det blev nästan, men bara nästan, blev bråk syskonen emellan.

Eftersom tygerna var så jättepopulära hos barnen så blev ett av veckans syprojekt att sy en tröja storlek 122 till Bus och en matchande klänning i storlek 98 till Lill-Fia. Mönstren är Ottobres CW301, klänningen är en egen variant av det mönstret.

Kläderna blev klara igår kväll och barnen fick ha på sig dem när de skulle till förskolan imorse. Lill-Fia blev jätteglad när hon såg klänningen. Hon pekade på grodan, sade groda och kvack-kvack och en massa annat obegripligt ett antal gånger, och var jättenöjd när hon väl hade fått på sig klänningen. Storebror blev också jättenöjd och tyckte det var roligt med matchningen.





Och undertecknad blev också nöjd i slutänden och har ändrat sin uppfattning till att numera gilla grodtygerna... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar