söndag 29 januari 2012

Äntligen...

...fick jag en stund över och en chans att sätta mig ner och sy. Jag har flera syprojekt på gång och har varit sysugen hela helgen men tiden har bara inte räckt till. Jag hade planerat in en sykväll i fredags men somnade till mitt stora förtret tidigt, tidigt i tv-soffan så det blev inget gjort den kvällen.


Av den anledningen kändes det lite extra roligt att sätta sig ner idag och åtminstone få ett projekt färdigt. Lill-Fia har börjat växa ur luvtröjorna jag sydde till henne i våras och behövde därför (minst) en ny. Hjärttyget i velour inhandlades på syfestivalen i Älvsjö i höstas. Från början hade jag tänkt att det skulle bli en (jul)klänning till Lill-Fia men planerna ändrades och nu fick det istället bli en luvtröja. Mönstret kommer från Allt om handarbete sömnadsmagasinet och är samma som jag använde till tröjorna i våras bara en storlek större.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar