torsdag 5 januari 2012

Farliga kissekatter

Ett annat av mina absoluta favorittyger är lejonen fram och bak i brun velour från Mjuka tyger. I höstas sydde jag en luvtröja storlek 122 till Bus i det tyget.
Bus var nämligen lite avundsjuk på lillasysters djungeltröja och ville ha en likadan "i sådant där mjukt tyg" som han uttryckte det (läs: velour). Det blev ingen exakt likadan tröja men det blev en luvtröja iallafall och en sådan med djur på så Bus var nöjd. I ett senare inlägg kommer de matchande byxorna och en annan tröja som också var fin till dem.



Luvan är fodrad med ett orange velourtyg från Ohlssons tyger som jag fyndade en stor bit av i deras stuvhörna. Även muddväven kommer därifrån. Mönstret till tröjan är en variant av mönstret i Ottobre Design 1/2008. Är lite sådär nöjd med det mönstret, upplever det som ganska kort och brett. Om jag använder det fler gånger ska jag förlänga tröjan ännu lite mer tror jag. Halsöppningen är också aningen trång eftersom luvan kunde ha gått lite mindre omlott, ska ta och fixa det någon gång när jag får en stund över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar