fredag 13 april 2012

Ännu en bebispresent...

För ett tag sedan hittade jag ett mönster på en hjälmmössa på nätet, ursprungligen kommer det från boken "Børnetøj du selv kan sy 0-4 år" av Elsebeth Gynter. Jag blev sugen på att testa det och även om största storleken på mönstret var tre år och möjligen kunnat passa Lill-Fia (dock tveksamt eftersom hon har nästan lika stort huvud som sin storebror) så kändes det ändå mycket roligare att sy modellen i minsta storleken (3 mån). Mössan och en matchande dregelhaklapp fick därför bli en välkomstpresent till en jättesöt liten kille som föddes alldeles nyligen. Dinosaurietyg från Znokdesign, muddväv från Ohlssons tyger. Min gamla docka, som numera är Lill-Fias, ställde snällt upp som fotomodell. :-)



 


1 kommentar:

  1. Åh, så söta! Får jag tigga till mig mönstret? Kan kanske sy av det om min masking tull slut börjar fungera igen.

    SvaraRadera