tisdag 10 april 2012

Ett linne till mig själv


Inspirerad av mitt förra försök att sy till mig själv och av det fina skyar-tyget från Znokdesign bestämde jag mig för att sy ett linne till mig själv. Letade och letade men hittade inget mönster så det slutade med att jag skissade litegrann och gjorde ett eget med utgångspunkt från två stycken linnen i min garderob.
Funderade på vad jag egentligen höll på med och om det verkligen var en bra idé när jag klippte i tyget, tänkte att det bästa nog egentligen hade varit att sy en testvariant i ett lite tråkigare tyg som jag inte var så rädd om.
Som tur var gick allt bra: tyget räckte precis, sömnaden flöt på och linnet passade - precis lika bra som föregångarna som jag inspirerats av. Puh!!

Måste säga att jag blev riktigt nöjd med slutresultatet, det blev helt klart över förväntan. Gillar tyget och modellen skarpt och funderar på att sy ett till linne. Synd bara att det är så svårt att hitta passande tyger!

Mönster:
Egen variant, storlek 36.

Tyg:
Skyar-tyget från Znokdesign, kanterna kantade med muddväv från Ohlssons tyger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar