onsdag 4 april 2012

Ett tag sedan sist...

...men det betyder inte att det inte är några nya syprojekt på gång! Tvärtom så har det - trots bloggtorkan den senaste veckan -  blivit sytt en hel del. Det har blivit några presenter och jag håller också på med ett livstycke till en av mina folkdräkter. Det sistnämnda syr jag för hand och med alla detaljer tar det sin lilla tid. Bildbevis kommer senare!


Nu ikväll har jag sytt tröjan ovan i storlek 98 till Lill-Fia. Den har legat tillklippt ett tag och tiden har inte riktigt räckt till förrän nu. Tyget är det härliga fétyget från Strömming Design. Modellen är min favoritmodell, dvs samma modell som till den här tröjan och några andra tröjor jag sytt till Bus tidigare.

Jag insåg för ett tag sedan att jag knappt har sytt några vanliga tröjor till Lill-Fia utan att det för det mesta blir tunikor och klänningar till henne. Tror att det beror på att jag syr såpass mycket tröjor till Bus och att det därför ofta känns roligt med lite variation, men nu får det bli lite ändring på det.

Bäst just nu:
Jag tycker jättemycket om tyget och är riktigt nöjd med slutresultatet. Kantbanden blev fina och sömnaden gick snabbt och smidigt utan trassel.

Sämst just nu:
Om man är petig och synar noga så ser man att Lill-Fia&Bus lappen hamnade aningen snett. Har inte bestämt mig för om jag ska fixa det eller låta det vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar