söndag 29 april 2012

Sydag & vårtecken

Två lugna veckor i bloggen... De flesta syprojekt - förutom ett större som jag kommer blogga om senare - har legat nere. Först blev det nästan en veckas vab och fullt upp både hemma och på jobbet, förra helgen var jag och Bus på besök hos vänner och nu i veckan har jag haft fullt upp med en kurs hela dagarna och varit trött på kvällarna.

Nu idag har det äntligen blivit nästan en hel sydag. Äntligen - jätteroligt! :-) Åtta stycken projekt har blivit färdiga - en del sydda helt från början, andra bara avslutade. Bland mycket annat blev det en syskonmatchning med singoallatunika till Lill-Fia och kortärmad tröja till Bus i det härliga sommartyget från Znokdesign.




Tunikan är i storlek 92/98, i Minikrea-mönstret som jag använt tidigare. Jag upplever den som ganska stor i storleken och nu lade jag till någon extra centimeter på längden så att den ska räcka ännu längre.


T-shirten till Bus är sydd i slim fit mönstret från Ottobre Design i storlek 128 som jag använt flera gånger tidigare. Blev nöjd med bandkantningen men frågan är om jag kanske skulle ha valt röda istället för vita kantband?! Gillar visserligen de vita, det ser sommarfräscht ut men samtidigt så skulle röda ha matchat väldigt fint till...

Bäst just nu:
Härligt med en sydag och ett antal avslutade projekt! :-) Solen skiner och tvätten fick hänga ute och torka idag - ett säkert vårtecken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar