onsdag 10 oktober 2012

Första beställningen

Bus visade stolt upp sina nya vantar för fröken när vi kom till förskolan i förrgår. Lill-Fia blev nog lite avundsjuk, pekade på sina egna vantar och frågade om jag hade gjort dem (svar nej) och ville sedan också ha nya vantar precis som Bus så nu har jag fått min första beställning från henne.

Det blev ett par vantar storlek 3-5 år i samma mönster som det till Bus men i en annan färg. Valde med hennes hjälp ett melerat garn i garnaffären och sedan var det bara att börja sticka. Blev jättenöjd med den ena vanten och lite mindre nöjd med den andra. Det är roligt att sticka med melerade garner med olika färger för att man aldrig riktigt kan förutse hur slutresultatet ska bli. I det här fallet tycker jag att vantarna blev lite väl olika varandra för att det skulle vara riktigt snyggt men huvudsaken är att Lill-Fia blir nöjd med dem och det tror jag att hon blir.


Jag har också sytt en ny mössa till Lill-Fia i det härliga tyget från Znok design. Mönstret är mitt egna vanliga mönster. Mina nya Lill-Fia&Bus lappar kom häromveckan och med mössan fick jag äntligen chansen att testa dem.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar