onsdag 17 oktober 2012

Tunika med hjärtan

För nästan exakt ett år sedan köpte jag ett jättesött hjärttyg på syfestivalen i Älvsjö och det har blivit liggandes sedan dess. Först för att jag inte visste vad jag skulle göra med det, sedan för att jag inte hade tid att sy det jag ville (eftersom jag då prioriterade sommarkläder till barnen) och nu halvfärdig ett tag som ett UFO (unfinished object).Men nu igår blev projektet äntligen avslutat. Det blev en tunika till Lill-Fia i storlek 104. Mönstret är en egen variant av ett Ottobremönster: lite förlängd både i kroppen och ärmarna och med en annan typ av halsringning och ärmslut. 



Lill-Fia blev jättefin i den och den verkar också falla lilla fröken i smaken. Hon tittade på den när jag visade henne den igår, pekade på lappen på sidan och konstaterade "Mamma sytt den" och såg sedan mycket nöjd ut. Hon är bara 2½ år gammal men koll på läget har hon, det är då ett som är säkert! Och med ett par ceriserosa velourbyxor och en ljusrosa kjol till (det sistnämnda Lill-Fias idé) så blev det jättebra.


1 kommentar:

  1. Härligt tyg och fint mönster! Gillar att det är en söm på framstycket också! Kram c

    SvaraRadera