måndag 22 oktober 2012

Krokodilen i bilen

"Nyss så träffa jag en krokodil som körde runt i en bil..."
Genom ett tygbyte med en nära vän fick jag tag på en bit av det glada Krokodilen i bilen tyget från Liandlo. Efter lite funderande bestämde jag mig för att sy två plagg av det och det första blev en tröja till Bus. Mönstret är detsamma som till de här tröjorna till honom. Baksidan och ärmarna är sydda i ett stjärntyg från Ohlssons tyger. Den blå muddväven kommer också därifrån.



Bus tyckte att det var jätteroligt med en sångtröja till. Stackars Lill-Fia blev lite avundsjuk och ville också ha en - helst bums! Tur att jag redan har planerat att sy en klänning till henne i samma tyg fast med röd matchning.. Jag tror att det får bli en prioritering den närmaste tiden så att hon också blir nöjd och de får syskonmatcha varandra, det brukar de gilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar