lördag 10 november 2012

Fortsättning på klänningsmaraton

Som jag nämnde i mitt förra inlägg så har Lill-Fia fått totalt fyra stycken nya klänningar. Inte för att det var direkt brist på sådana i hennes garderob utan mer för att jag hittade flera tyger jag ville sy just klänningar av.

För någon vecka sedan hade webbutiken Liandlo fraktfritt och då passade jag på att beställa hem en meter av deras härliga Björnen sover tyg som jag velat beställa länge. Det fick bli en matchning med mörkröd muddväv i muddar och halsringning.


Som jag tidigare också har nämnt är ett av mina favorittyger det härligt mjuka fétyget från Strömming Design.I våras fick Lill-Fia en kortärmad tröja och en sommarklänning i det tyget. Tröjan blev en favorit i garderoben och användes flitigt men tyvärr var klänningen alldeles för vid i modellen för att sitta snyggt och den blev därför knappt använd i somras. Nu till vintern fick det därför bli en långärmad klänning med raglanärmar och ett fusksprund i halsringningen. Mönstret till båda dessa klänningar är eget i storlek 104.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar