torsdag 8 november 2012

Syskonmatchning med fototryck

Igår hade jag en riktig sydag med många nya avslutade projekt. Det blev ett klänningsmaraton med fyra nya klänningar färdiga till Lill-Fia men jag hann också med att avsluta de sista detaljerna på en tröja till Bus. Dessutom är jag snart färdig med ett nytt projekt till mig själv så snart blir det fler uppdateringar här i bloggen.

Här hemma har länge barnkläder från de danska klädmärkena, bland annat Molo med sina fototryck, varit stora favoriter och därför blev jag jätteglad när det äntligen dök upp ett liknande fototryckstyg i jersey med isbjörnar och pingviner hos Stoff&Stil. Ivrigt påhejad av Bus (som gillade tyget skarpt!) blev det genast en beställning och nu har jag äntligen haft tid att avsluta projektet.

Bus fick en långärmad tröja med raglanärmar i stjärntyg från Ohlssons tyger. Mönstret är Ottobre mönstret som jag redan sytt ett par tröjor till honom i under hösten, dock aningen förlängt och med rejäla sömnsmåner för att gå upp i storlek till ca 134. Lill-Fia fick en matchande klänning i storlek 104, eget mönster. Muddväven kommer från Ohlssons tyger och Stoff&Stil.



Barnen blev jätteglada över kläderna och var såå fina när de gick till förskolan imorse. Lill-Fia blev jätteförtjust i klänningen och ville ta på den direkt igår när jag visade den för henne. Roligt när syprojekten uppskattas av barnen, det värmer!!





2 kommentarer:

  1. Fina! Blev bra med både blå och röd kombination! Kul att de är entusiastiska! Kram c

    SvaraRadera
  2. De visade stolt upp sina respektive Lill-Fia&Bus-kläder för mig när vi sågs i helgen =). Sötnosar.

    Kram Ylva

    SvaraRadera