tisdag 20 november 2012

Ibland...

...blir tyger liggandes länge i skåpet innan de kommer till användning. Så var det med djurtyget från Znok Design som jag köpte för drygt ett år sedan. Ett jättefint tyg som trots det bara fastnade på hyllan.



Från början ville jag sy ett linne till mig själv i den vita varianten av samma tyg men den hann ta slut innan jag fick iväg min beställning och det fick i slutänden bli en knapp meter av den bruna varianten som jag tänkte skulle bli en vanlig långärmad tröja till Bus.

Just nu har jag ett antal idéer på syprojekt (och för ovanlighetens skull alldeles för mycket tid över men det är en annan historia..) men kände mig trots det inte inspirerad av något av dem. Jag bläddrade lite bland tygerna i tyghyllan och kom plötsligt på att det bruna djurtyget precis skulle räcka till en munkjacka med kort dragkedja.

Sömnaden gick jättesmidigt och både jag och Bus är nöjda med slutresultatet så det kommer säkert bli fler tröjor i samma modell framöver.

Mönster: Ottobre Design nr 4/2012, storlek 134. 

Tyg: djurtyg från Znok Design, muddväv från Stoff&Stil, brunt stretchtyg (foder i luvan) från stuvlådan hos Ohlssons tyger.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar