måndag 19 november 2012

Renar och rosetter

Lill-Fia är - trots sin unga ålder - redan väldigt klädintresserad (hur ska detta sluta??) och är, som jag tidigare nämnt, väldigt medveten om att hennes mamma syr kläder åt henne och storebror. För ett tag sedan fick jag ett paket med två tyger från Znok Design i brevlådan. Jag packade upp det och tygerna glömdes sedan framme. När Lill-Fia kom hem från förskolan en stund senare fick hon syn på det rosa tyget med renar nedan, tog upp det i famnen, kramade det hårt och kommenterade entusiastiskt "Fiiint!". Lilla gullungen! :-)

Själv har jag varit lite kluven till samma tyg. Jag har tyckt att det har varit lite väl rosa för min smak men beställde det ändå eftersom Lill-Fia brukar passa fint i de färgerna. När jag öppnade paketet blev jag dock positivt överraskad och tyget växte verkligen när jag såg det i verkligheten. 

Efter lite funderande bestämde jag mig för att det fick bli en singoallaklänning med tvådelad, avsmalnande ärm i storlek "92/98+" dvs ca 98-104. Jag gillar verkligen den här modellen som är en variant på Minikreas singoallaklänning.

För att det inte skulle bli alltför mycket rosa och alltför sockersött bestämde jag mig för att sy ett par bruna velourtajts till som matchar renarnas färg. Som en liten detalj fick tajtsen veck och rosetter på utsidan av benen. Mönstret är storlek 104 och kommer från Ottobre Design.





1 kommentar:

  1. Hon var så fin så i helgen, trots att det var rosa ;-)

    Kram K

    SvaraRadera