söndag 9 december 2012

Duploförvaring

För ett par veckor sedan frågade en av pedagogerna på vår förskola om jag kunde sy en duploförvaring åt dem. Önskemålet var att den skulle vara samma modell som den nuvarande legoförvaringen men i större format så att mer fick plats i den. Självklart kunde jag göra det och resultatet ser ni här:



Modellen är en cirkelformad matta med en diameter på 150 cm.Längs hela kanten är det en sydd kanal med åtta stycken öljetter (diameter 11 mm) jämnt utplacerade på fyra olika ställen längs cirkeln. I kanalen har jag trätt ett tjockare snöre (diameter 5-6 mm) och det tittar fram på fyra ställen så att man ska kunna dra ihop "mattan" till en säck om man vill. En jättesmart idé tycker jag.

Som tyg valde jag en olivgrön bävernylon eftersom det är slitstarkt och lite glansigt så att det förhoppningsvis ska hålla och gå lätt att torka av vid behov.Tyget och övrigt material kommer från Stoff&Stil. Eget improviserat mönster med den nuvarande legoförvaringssäcken som inspiration. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar