lördag 1 december 2012

Semestershopping

Bilar, bilar, bilar... Bilar är ett ständigt återkommande favoritmönster på Bus kläder. Däremot har han ingen direkt favoritfärg, det mesta går jättebra, även om han sedan lillasyster föddes för 2½ år blivit mer förtjust i rött.

I somras var vi på semester i södra delen av landet och när vi passerade Söderköping lyckades jag övertyga familjen om att det var en mycket lämplig plats att ta en paus på. De åt glass och jag passade på att springa in på Jofotex och handla tyger. Perfekt kompromiss :-)

På Jofotex hittade jag ett biltyg med röd bakgrund och det har nu blivit en tröja till Bus. Tröjan är i storlek 134, mönster Ottobres CW301 mönster. Svart muddväv från Stoff&Stil.


Bäst just nu:
Bus blev jätteglad över tröjan och den är jättefin på honom! Sömnadsmässigt är jag jättenöjd med kantningen av halsringningen. Det blev jämnt och snyggt (trots att jag syr på vanlig maskin utan bandkantare) och den här muddväven funkar jättebra till kantband.
Och sist men inte minst: Massvis med snö och härlig vinterkänsla alldeles lagom till första advent!! Tjoho!!

Mindre bra just nu:
Tänk att det ska vara så svårt att komma ihåg storlekslappen och att sätta den både rakt och mitt bak på kläderna?! I hälften av fallen glömmer jag totalt bort den och får sy på den efteråt för hand. Den här gången kom jag ihåg den(!) och måttade bakstycket för att se var jag skulle sätta den, sydde fast den men den hamnade ca 2 cm(!) för mycket åt vänster. Fråga mig inte hur det gick till men det var inte vackert alls! Så det var bara att göra om och göra rätt...och återigen handsy fast den. Nu sitter den bättre, lite närmare mitten men tyvärr hamnade den aningen snett om man ska vara lite petig. Tur att den sitter på insidan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar