tisdag 11 december 2012

Randigt värre


För ett tag sedan fyndade jag en bit ribbtyg i Strömming Designs webbutik. Tanken var att det skulle bli ett par byxor men när jag häromdagen fick syn på tyget så kom jag på att jag istället skulle sy ett nattlinne till Lill-Fia. Mönstret är detsamma som i det här inlägget. Storleken är 110 men modellen är något avsmalnad nedtill eftersom tyget inte hade räckt till annars. Kan tillägga att ärmarna är lika stora i verkligheten, det är bara på bilden den ena ser mindre ut.

Sömnaden gick bra, bandkantningen blev väldigt bra och gick smidigt eftersom tyget var lite kraftigare och därför väldigt stadigt. Lite väl kraftigt för ett nattlinne kan jag tycka men Lill-Fia verkar inte ha något emot det. Hon såg sig fundersamt i spegeln när hon hade fått på sig nattlinnet, godkände det sedan med en liten tåhävning och gick sedan och lade sig, efter att noga ha berättat för pappa att mamma sytt nattlinnet åt just henne. Lillgumman!

1 kommentar: