söndag 23 december 2012

Sista minuten pyssel


Snart är det jul!! Ikväll har jag tagit tag i två sista-minuten projekt som måste bli färdiga innan julafton: en julstrumpa till Lill-Fia och den sista julklappen (som nu också är färdigsydd).

Bus har en julstrumpa sedan tidigare men inte Lill-Fia och därför kändes det angeläget att ordna en åt henne i år. Jag var inne på Ohlssons tyger i veckan och passade då på att köpa lite extra jultyg och rött satinband till den. Julstrumpan är sydd efter ett eget improviserat mönster. Känner jag Bus rätt gissar jag att jag får sy en till honom också nästa år. Han kommer säkert också att vilja ha en ny, hemmasydd variant istället för den köpta, (enligt mig) något pråliga varianten han redan har. Får se om jag har rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar